Handel internetowy to nieustannie rozwijająca się branża. Stale zmieniające się algorytmy wyszukiwarek i upodobania konsumentów zmuszają przedsiębiorców do regularnych modyfikacji strategii sprzedażowych oraz zachęcają do wykorzystywania różnorodnych form promowania marki w sieci. To, co jednak zawsze będzie aktualne, to marketing mix 4P, czyli cena, dystrybucja, produkt i promocja, której przyjrzymy się bliżej w niniejszym artykule. Sprawdź, jak zadbać o swój sklep internetowy!
Jakie elementy SEO wdrożyć do swojego sklepu internetowego?
Bądź eco!
Współcześnie przykłada się coraz większą uwagę do potrzeb zrównoważonego rozwoju. Eco e-commerce wpływa na budowanie pozytywnego i nowoczesnego wizerunku oraz wzmacnia zaufanie klientów. Nie chodzi tylko o modę drugiego obiegu, ale nawet o dobra luksusowe. Zadbaj o opakowania wielokrotnego użytku, stosuj produkty biodegradowalne, prowadź świadomą kampanię społeczną za pomocą swoich kanałów. Wszyscy musimy zadbać o Ziemię!
Kto pierwszy, ten lepszy!
Nikt z nas nie lubi czekać, prawda? A gdyby tak była możliwa ekspresowa sprzedaż i dostawa? Jest to usługa powoli wkraczająca w świat e-handlu, która pozwala na otrzymanie zamówienia nawet do godziny po jego złożeniu. Q-commerce to możliwość póki co sprofilowana do dostawców świeżej żywności i łatwo dostępnych produktów, sięgają po nią na przykład Glovo bądź Uber Eats.
A może by tak za chwilę?
Postaw na szeroki wachlarz metod płatności do wyboru. Często klienci rezygnują z transakcji z powodu nieodpowiadającej im metody płatności bądź wysokiej ceny. Buy now, pay later to możliwość płatności odroczonej. Jest to krok w stronę rozwoju segmentu premium, który poszukuje nowych grup odbiorców.
Wykorzystaj media społecznościowe
Marketing mix 4P składa się z czterech ważnych elementów, za pomocą których można oddziaływać na rynek. Nie ulega jednak wątpliwościom, że najważniejszym czynnikiem marketingowym obecnych czasów jest promocja w mediach społecznościowych. Skonfiguruj więc swój sklep internetowy pod kątem social commerce. Jest to wsparcie sprzedaży na takich portalach jak Facebook i Instagram, które posiadają miliony użytkowników. Wygeneruj nowe doświadczenia, nawiąż współpracę z influencerami, buduj historię i komunikuj się z klientami codziennie!
Wielokanałowość to nowy model komunikacji
Sklep internetowy to oczywiście podstawa, jednak wymaga on dodatkowego wsparcia SEO i innych kanałów online i offline. Omnichannel to strategia wykorzystująca potencjał wszystkich dostępnych metod komunikacji. Od mailingu, przez newslettery i blogowanie, po media społecznościowe. Zwiększ swoje obroty wraz z liczbą konsumentów.
Pozycjonowanie sklepów a marketing mix 4P – działaj kompleksowo!
Jak widać, prowadzenie sklepu internetowego w obecnych czasach jest nie lada wyzwaniem. Pokonanie branżowych rywali i sprostanie wymaganiom użytkowników to dość wymagający proces. Niemniej jednak marketing mix 4P w połączeniu z odpowiednią strategią pozycjonowania witryn e-commerce gwarantuje świetne wyniki sprzedażowe i napływ nowych klientów, co bez wątpienia jest Twoim najważniejszym celem!